teamcurious

Direktlänk till inlägg 20 september 2013

Så var det klart!

Av Anne-Lie - 20 september 2013 16:36

Besök av equieterapeut inbokat till Monzan inom kort. Dax att justera och kolla till alla kroppsdelar innan vi kör igång igen.
Ska man jobba hårt förtjänar man att kollas upp regelbundet :-)

Jag har äntligen lämnat in mina chaps för byte av dragkedjor. Grövre modell än den tidigare som var totalt kass :-(
Får tillbaka dom inom en vecka då han inte hade sådana dragkedjor på lager!

Den årliga vaccination och tandkontrollen avklarad idag. Doris, Mara och Monzan radade upp sig.
Doris hade åsikter om huruvida man ska öppna munnen eller inte. Är munen stängd så är den stängd!
Krävdes lite övertalning och vips så var det klart. Bokmärke till samlingen :-)
Såg bra ut därinne. Hittills lyser vargtänder med sin frånvaro.

Mara skötte sig utomordentligt bra trots att Vims gjorde sitt bästa på att vara ivägen överallt. Lite vassa kanter som nu är åtgärdat!

Monzan är det ingen idé att diskutera mef så där åkte drogerna fram på en gång. Nackdelen är att det känns som att alla över 550kg hamnar i huvudet när jag ska lyfta det *stånk*
Hjälpsamheten försvinner...
Höger överkäke lite vass men ingen katastrof. Åtgärdad och klarar sig ett år igen. Förövrigt har han bra tänder och fluffiga läppar (!)

Notera drogmule och fluffläppar. Det var ett veterinärt utlåtande så nu vet vi bestämt att Monzan är en fluffläpp ;-)

Övrigt att notera är att ridhuset har fått ett tak. Nu saknas bara ljusinsläpp, väggar och innehåll. Men det går ändå åt rätt håll!

 
 
Stina

Stina

20 september 2013 16:43

Fluffläppar är mycket bra att ha , han ska va stolt den gode M =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Anne-Lie

20 september 2013 18:03

Så som han vrider vänder och flaffar med sina fluffläppar så tror jag han är nöjd :-D
Dom verkar funka fint =))

 
Ingen bild

Torill

21 september 2013 07:30

här är också equi beställd till nästa vecka.. och tandis till oktober. great minds think alike eller hur? ;-) äs så avundsjuk på ridhuset så jag sitter och dräglar här. P vill köpa med en bulle och våldgästa er i morgon .. be aware.. muhehe..

Anne-Lie

21 september 2013 12:31

Så måste det vara :-D
Ni är välkomna med eller utan bulle, fast helst med förstås hehe ;-) komsi komsi

 
Jennifer

Jennifer

21 september 2013 22:23

Får man fråga hur man definierar fluffiga läppar?
Nyfiken på om min också har det!

http://jagkaninterida.blogg.se

Anne-Lie

22 september 2013 10:24

Stora tjocka "fluffiga" läppar runt en liten mun ;-) Det är liksom mer skinn än normalt eller hur jag nu ska uttrycka mig. Skulle man dra åt skinnet runt snoken skulle det bli mycket skinn över....ehh eller så :-D
Är man en muminhäst har man troligen anlag för fluffläppar ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne-Lie - 16 april 2018 22:31

Det har varit en del tekniskt strul den senaste tiden och med det kan ni om ni vill fortsätta följa mig här    Tack för den här tiden! ...

Av Anne-Lie - 6 mars 2018 10:52

Tidsbrist och häcken full av saker som ska göras hellst nyss eller igår.... Ekvationen går inte ihop och jag blir bara trött      Det är just nu lite pyssel med att få tiden att räcka till. Det är ju trots allt inte mer än 24 timmar på ett dygn...

Av Anne-Lie - 4 februari 2018 21:31

Vi har haft träningshelg här på gården med en för oss ny tränare. Jag tycker det verkar som att alla är nöjda    För mig var det väldigt nyttigt iaf. Att bryta mitt eget mönster om att tycka att rida i ridhus i cirklar är dödens tråkigt. Det gör ...

Av Anne-Lie - 28 januari 2018 22:15

Det händer mycket nu på vissa plan, och på andra inte mycket alls. Det händer inte heller i rätt ordning vilket kan störa mig ganska rejält. Och det stör mig ATT jag stör mig. Ja ni fattar, det är inte alltid lätt      Monzan har blivit av med pä...

Av Anne-Lie - 20 januari 2018 21:37

No words needed

Ovido - Quiz & Flashcards