teamcurious

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2013

Kris ggr flera...

Av Anne-Lie - 24 augusti 2013 22:53

Monzan tappade sin flughuva igår och såg genast ut att ha gått en rond i ringen mot Tyson. Uppsvälld och rinnig :'( Kris!
Positivt är att jag hittade huvan...

Fick stå inne över natten (missnöjd häst) och i morse såg det okej ut. Vi han med en kortare variant ridtur innan det var dags att packa oss i väg.
Det är då kris nr 2 inträffar. Gps' en lider av sinnesförvirring och kartboken är upponer. Varför åker vi åt fel håll? Varför har vi åkt åt fel håll så många gånger att det inte ens går att rätta till utan bara bita i det sura äpplet och fortsätta på fel väg till det blir rätt (en timmes omväg). Och varför åker man fel när det är bråttom? Nu var det inte bråttom från början men det blev...
Men vi han i tid och dressyr och precisionskörning är avklarat idag. Men då inträffar den stora krisen - jag har tappat min snusdosa =O Livskris på hög nivå!
Bästa kusken botade mig tillfälligt med en stor hög godis <3 Det var sådär lagom mycket godis att jag pallade att cykla mellan alla hinder med stopp för att gå alla hinder flertalet gånger (och samtidigt försöka komma ihåg dom). Tror att jag har hygglig koll! Återstår att se om morgondagens höger är åt samma håll som dagens. Förhoppningsvis är höger iaf bara åt ett håll och då finns det bara två val :-)

Vägen hem var en timme kortare tack o lov, och sen fick jag snus. Två faktiskt! Sen var jag glad igen. Thomas hade hunnit mata hästarna innan jag kom ner. Monzan blir alltid glad av hans mat :-) Fick han välja skulle T alltid fixa hans mat. Nu får han inte välja men han får bli extra glad ibland!
Jag blev oxå x-tra glad för stallkatten som varit puts väck några dagar är tillbaka. Bästa vrålmisse <3

Han fick mat så var även han glad :-D

Nu är det verkligen dax att vicka ikull sig. I morgon kör vi maraton :-D

 
 
Kicki

Kicki

24 augusti 2013 22:58

omg den livskrisen på hög nivå hade jag ballat ur fullständigt i!

http://kaa.bloggplatsen.se

Anne-Lie

24 augusti 2013 23:03

Den var hemsk och absolut inte att rekomendera! Finner inga ord, eller så gjorde jag slut på orden då jag insåg fakta o fick ett invärtes rabiat anfall ;-)

 
Stina

Stina

25 augusti 2013 08:07

Oh, kära nån vilka många kriser !!
Det där med snuset är ju en riktig skräckis ;)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Anne-Lie

25 augusti 2013 08:11

Idag vaktar jag dosan med mitt liv. Orkar inte en sån pärs en gång till ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne-Lie - 16 april 2018 22:31

Det har varit en del tekniskt strul den senaste tiden och med det kan ni om ni vill fortsätta följa mig här    Tack för den här tiden! ...

Av Anne-Lie - 6 mars 2018 10:52

Tidsbrist och häcken full av saker som ska göras hellst nyss eller igår.... Ekvationen går inte ihop och jag blir bara trött      Det är just nu lite pyssel med att få tiden att räcka till. Det är ju trots allt inte mer än 24 timmar på ett dygn...

Av Anne-Lie - 4 februari 2018 21:31

Vi har haft träningshelg här på gården med en för oss ny tränare. Jag tycker det verkar som att alla är nöjda    För mig var det väldigt nyttigt iaf. Att bryta mitt eget mönster om att tycka att rida i ridhus i cirklar är dödens tråkigt. Det gör ...

Av Anne-Lie - 28 januari 2018 22:15

Det händer mycket nu på vissa plan, och på andra inte mycket alls. Det händer inte heller i rätt ordning vilket kan störa mig ganska rejält. Och det stör mig ATT jag stör mig. Ja ni fattar, det är inte alltid lätt      Monzan har blivit av med pä...

Av Anne-Lie - 20 januari 2018 21:37

No words needed

Skapa flashcards