teamcurious

Alla inlägg den 11 augusti 2013

Av Anne-Lie - 11 augusti 2013 20:12

Idag har jag tagit igen allt jag inte gjort när febern hoppade på mig. Gräsmattan är klippt, huset dammsuget och så har jag lagat mat (hör inte till vanligheterna).

Dagens ridning då?
Fokus låg på mig. Dvs att få bort märkliga ovanor och annat som man gör ibland utan att tänka på det. Som tex att ytter armbåge tydligen behöver ett eget spår *harkel* Varför???
Det fulaste jag vet är armbågar som petar ut och näsor som pekar ner i hästen. Och ändå rymmer min ena armbåge då och då (helt utan att säga nåt) till ett eget spår, främst på volt...märkligt!   Näsan dippar ner ibland men inte alls lika ofta längre. Skulle tro jag märker om hästen försvinner utan att jag behöver glo på han. Sen har vi tårna... Ffa vänster fot som ibland viker ut sig. Det kan ha sin förklaring i trasig vänster höft, men nu är det slut på tramset. Den ska hålla sig på plats!
Nu ska det petas i detaljer. Pisk på mig om jag slarvar!
Monzan gick riktigt bra idag trotts pilotens små egenheter. Vi har travat volter och flyttat bakdel in och ut. Vi har ökat och minskat volter. Övergångar mellan skritt o trav och tvärtom utförs riktigt bra utan att falla isär. Galoppfattningar och övergång från galopp till trav riktigt bra. Galoppen...ja, vi har massor att jobba med men vi är på rätt spår!
Vi är grymt nöjda med oss själva idag :-D       

Ovido - Quiz & Flashcards