teamcurious

Alla inlägg den 27 juli 2013

Av Anne-Lie - 27 juli 2013 21:19

Flänger visst runt lite :-)
Igår gav jag Sandra ett handag på stuteriet. Vet igentligen inte om jag var så hjälpsam för jag blev hysteriskt intresserad av vad som befann sig på ultraljuds skärmen, ägg eller blivande kotte? Tur jag inte är veterinär för i dagsläget ser jag knappt skillnad på gulkropp eller foster :O
Men hämtade o lämnade lite ston plus höll koll på en del som inte riktigt ville stå still.

Sen var det hästarna på går'n. Monzans sår läker fint. Kan troligen sättas igång igen efter helgen :-D

Vims blev 4 veckor gammal igår..

Idag var jag o Sandra till sundbyholm och kollade hopptävlingar.
Det roligaste inslaget var när jockeys/kuskar skulle hoppa en bana. Heder åt Johan Wiman som trotts att han bara hoppade halva banan gjorde det bra. Tror aldrig han har ridit förr.
Sen såklart montéloppet där 4 hoppryttare var med. De hade nog aldrig ridit travhäst i den farten och aldrig startat bakom bil. Blev sugen själv :-D

Hem för lite pyssel. Bort till stutetiet för fodring, in o ut med hingstar och lite annat donande. En regnskur han naturligtvis hamna rätt över oss. Men vi hade talat om att bada innan och det han vi inte så en regnskur fick väl duga att blöta ner sig i. Man tar det man får :-)

Sista pysslet hemma med lite matande här och där och vattnande där det behövdes.

Straffet för "bettet" i rumpan borde vart att putta i han i karet. Men det var för lite vatten i så det var inte mödan värt ;-) Jag ruvar på hämd hehe....

Skapa flashcards