teamcurious

Alla inlägg den 10 juli 2013

Av Anne-Lie - 10 juli 2013 12:10

Vaknade upp till ösregn :-( Nåja, det behövs verkligen komma regn men det är ju mindre kul när man måste masa sig ut och bli blöt. Och kall - för det var minsan ingen värme påskruvad utomhus.
Och eftersom jag har semester och inte kan sova roade jag mig med att städa *läs detta väldigt ironiskt* ;-)
Har gjort ett hagbyte på fölstona. Bella med kotte fick flytta på sig några dagar så att Mara och vims får gå i beteshagen för sig själva. Vims behöver lära sig vart man sätter fossarna i den mer kuperade hagen utan att ha en lekkamrat flåsande i nacken.
Mara har parkerat mitt i det gröna och går fram som en dammsugare. Bra <3
Snart kanske de kan gå ut på betet tillsammans.
Tog en paus i mockandet för lite kaffe och så kan jag ha ett öga på djuren.
Monzan fick komma in några timmar i morse och torka upp. Kändes bra för mig men han tyckte det var totalt onödigt. Han har blivit ett riktigt utedjur. Skönt att komma in men vill ut lika fort igen :-) (undrar vad han äter därute som ger sån energi?)
Doris ligger o trynar i hagen med Carma och Zerona på vakt. Ingen kommer nära :-D
Dax att mocka vidare, kaffet är slut!

Ovido - Quiz & Flashcards