teamcurious

Alla inlägg under juni 2013

Av Anne-Lie - 9 juni 2013 20:20

att få tugga tallbarr och kottar. En fridfull skrittvända i ösregn och plötsligt en studsande tvärvändning då jag lämnade hästen en halvmeter innan jag på något magiskt vis lyckades kravla mig tillbaka. Ett studs till så hade jag legat där....
Ytterst intressant :-)
Halvdränkta var vi när vi kom tillbaka iaf, men det var skönt ändå.
Konstaterar att mina älskade mountain horse skor behöver begravas inom snar framtid. Nu läcker dom inte bara underifrån utan mest överallt *ledsen*

Av Anne-Lie - 7 juni 2013 08:30

Igår red vi en dressyrlektion i strålande sommarväder. Kusen är taggad till tänderna och gör som vanligt något mer än han behöver. För dagen var vänstervarvet det tjorviga varvet och jag fick jobba med mig själv att inte fastna i innertygeln. När han slappnar av och bara jobbar på är han underbar, men när han taggar upp sig blir han spänd och försvinner åt alla håll. Balansgång :-)
Numera gör han fina (för att vara vi) galoppfattningar i båda varven. Han behöver lite fart bara (läs mycke fart). Men galoppen är tretaktig och han håller den ett varv innan jag bryter av. Nu ska vi ta det vidare och även ta det på volt. Tillslut ska vi nog få lite stil på den oxå :-D
Man får tänka unghästridning framåt plus lite extra Monzan gas!!!
En till lektion kan jag nog klämma in innan nästa tävling. Ffa jag behöver det som får total idé torka och blir lite lätt uttråkad av att rida runt på en ridbana. Men nyttigt är det :-)

Skapa flashcards