teamcurious

Alla inlägg den 2 februari 2013

Av Anne-Lie - 2 februari 2013 20:42

Idag var det dax igen!

Packade in Monzan i släpet vid 9-tiden och for i väg för årets andra distansträning.

Dagens distans blev ca 28km som avverkades på en snitthastighet av 10.8km/h Pga av underlaget blev det lite långsammare, eller igentligen bara lite mera skritt.

Idag fick vi lite lyx grooming efter ca 1.5 mil i form av vatten och negerbollar åt ryttarna och morötter och vatten till kusarna. Morötterna var poppis men ingen av dem var speciellt intresserad av vattnet.

Monzan pulsade på 44 direkt efter och jag är mer än nöjd med att han har hajjat grejen. Hoppar av och går sista hundra metrarna och spänner upp gjorden. Dessutom så är han duktig och kissar ganska omgående.


Under ritten fick han en mental liten dipp. Jag tyckte han kändes lite off, men efter att ha fått skritta ett par hundra meter var han återigen pigg och glad och tuffade på som tåget. Nästa gång ska jag rida honom på hack. Finns ingen anledning att ha ett bett i munnen om jag ändå rider honom på halvlång tygel passen igenom.

Till nästa gång hoppas jag ha fått mina EZ ride då jag får ont i trampdynorna och lite vingelkänska i fotlederna. Och då har jag ändå för att vara vanliga stigbyglar en ganska bred platta.

Idag längde jag dessutom lädrena ett hål och det var en märklig känsla att rida med så långa. Men jag fick inte alls lika ont i fotleder eller knän så det var ett bra drag. Men istället så känns det på insidan av låren   

Men träningsvärk kan ändå vara en härlig känsla   


Monzan fick vara ute några extra timmar och är sedan duschad, ompysslad och linimentad. I morgon blir det massage och lite prommis. Som vanligt får han väl hänga med till postlådan....



Ovido - Quiz & Flashcards